1 Ekim 2011 Cumartesi

TRAVMANIN ROZETİ

            1 .Ekim .2011 24. Dönem 2. Yasama Yılı törenlerle başlıyor …. Mecliste yemin krizi hepimizce malum idi . Bugün ise Meclis'i boykot eden BDP'li vekiller aldıkları karar gereği yemin ediyorlar.

       Bana göre güne damga vuran olaylardan biri : milletvekili Ertuğrul Kürkçü’nün ‘’ 10 Karanfil Rozeti ‘’ dir….

      Rozetin simgesini soran muhabire ; "bilmiyorsan gazeteci değilsiniz" fırçası travma göstergesidir . Ertuğrul Kürkçü  Kızıldere baskınında hayatını kaybeden 10 arkadaşı için yakasına "10 karanfil" rozeti takıyor olması hiç şaşırtıcı değil . Çünkü öylesi bir çatışmada sadece kendisinin sağ kurtulması büyük bir travmadır!!!!!

     Çatışmanın konusu , nedenlerine hiç girmeden şöyle bir düşününüz, empati yapınız lütfen . Bir insan yoğun ateş altında , etrafındaki herkes ölüyor ve sadece kendisi sağ kurtuluyor .O anın sahnelerini düşünmek bile hakkaten korkuç bir olay . Hangi koşulda çatışılırsa çatışılsın , konusu ne olursa olsun bu bir travmadır ….
     Travmanın içeriği ise ayrı bir tartışma konusudur . Konuya hiç değinmeden sadece olayın yaşanılmasından arda kalan ruh halinden bahsediyorum …
     Soruyu soran muhabire fırça atışını ise eleştirmeden geçemiyorum . Bilmek zorunluluğu yok , ama elbette öğrenme mecburiyeti var . Gazeteci değilsiniz diye kestirip attığı kişinin yaşına bakmalı …Muhtemelen doğum tarihi 1972 yılından çok sonradır . Onunda travmaları mümkündür. Ama konusu  başkadır …
     Ve sadece yakasında rozet taşımıyor olabilir ….
     Rozetin simgelediği ‘’ 10 Karanfil ‘’ konusu ise Ertuğrul Kürkçü’nün travması olmanın ötesinde , bir dönem Türkiye’sinin boğuk , çatışmalı, kanlı , son derece hicranlı , sancılı , acı günleridir …
      Fazlaca bişey söylememeye imtina ediyorum . Çünkü ben de o günleri anımsamıyorum . Sadece merakla okuduklarımdan edindiğim bilgiye dayanarak : Hüzünlü ,acı günler diyebiliyorum …

Hiç yorum yok: