4 Ekim 2011 Salı

'' ANA '' UÇAĞINDA : SHE'S BLUE



          Emine Erdoğan  Kova burcu oldugunu anlıyorum . Nerden mi ? Doğum gününe denk gelen ; 17 . Şubat . 2011 de  ''ATA '' uçagındakı anlamlı seyahatindeki görüntülerden …Barış, özgürlük ve demokrasinin önemli aktörlerine verilen Crans Montana Vakıf Ödülüne layık görülen Emine Erdoğan kutluyorum .  ‘’Kadının İtibarının güçlendirilmesi" başlıklı oturumda konuşan Emine Erdoğan, "Küreselleşmenin, refahın, insan haklarının ve demokratik standartların paylaşımında çifte standart coğrafyaya ve özel şartlara bağlı olarak daha az insan hakkı, daha az demokrasi türü yaklaşımlar çözüm getirmeyeceği gibi sorunu da büyütecektir. Bu bağlamda Türkiye'nin ve Türk kadınının son dönemde yaşadığı büyük değişimin dikkatle izlenmesi ve iyi analiz edilmesi gerektiğini bir tavsiye olarak dikkatlerinize sunuyorum. Türkiye'nin AB'ye katılımı, kadın hakları mücadelesi ve küresel ölçekte kadın onurunun iyileştirilmesi noktasında çok büyük ön yargıların kırılmasına zemin hazırlayacaktır" demis .
       Ben Emine Hanım'a en başta bir ' 'kadın '' olarak elbette yakınlık duyuyorum . Uzerine dikkatlendıgımde kendıme defalarca hakta veriyorum . Bır kere bakımlı ve şık bır kadın , bir Fenerbahce taraftarı ile evli olmasına ragmen BJK lılıktan ödün vermiyor . ( bu konuda kendısıyle son derece özdeşleşiyorum ) ...
     Uçaktaki doğum günü aklıma gelip , bir de astrolojik takvime bakıyorum ki :  Kova burcu kadınıymıs . Iyı dost olur Kova ve Koc kadınları . Odul aldıgı sırada yaptıgı konusmayı tekrar tekrar okuyorum . Ve icinde tutuklu eşleriyle bir araya gelebilecek anlayıs ve zarafeti görüyorum . İnsan hakları ve demokrasi yaklasımında bunu taaaa derinden hissediyorum …1999 dan bu yana ne şiirsel anlatımlar geldi gecti . Su gibi aktı yıllar ……..
       Bakıyorum kendileri gayet trendi de takip ediyorlar . Eminim profesyonel tavsiyelere rağmen son derece insiyatif kullanmaktalar . Çünkü insan sadece tavsiye üstüne giyindiğinde taşıyamıyor . İlla ki kendininde inandığı kostümlere bürünmek istiyor . Ruh katmanın başka da yolu yok esasında ...
       Daha geçenler de Emine Hanım 'ın Üsküp Seyehatinde üzerindeki çiçek desenli uzun ceketine dikkat ettiniz mi ? Gözüm beni yanıltmadıysa üzerinde '' kırmızılarında '' olduğu ,ama yoğun olarak koyu '' mavi '' renkte güller vardı. Türbanı yakın tonda bir mavi ve yine pantalonu aynı tonlarda başka bir mavi idi .Fotoğraflarda da gayet şık görünen bu şeçim Emine Hanım'ın özenini gayet net göstermekteydi ...
        Dunya trendlerine bakınca da çantadan , ayakkabıya bir çok aksesuarda dahi yerini alan '' mavi ve tonları '' şimdiden vitrinleri süslemekte ....
        Bu sezon Beyonce'nin de sıkça kullandığı ‘’ bebek mavisi ‘’ cok trend .  Masum bir cagrısımı var gibi . Ama kahve kızlı – bakır - karemel tonlarının yanına kondugunda . Masum çağrışımı olsa da mavinin her tonu aslında ne kadar da '' DİŞİ ''...Rengı tek basına dusunmek , verdıgı duyguyu yalnız bırakmak olur . Yalnızlık Allaha mahsus .. Taaa yaz basında fark ettıydim . Hatta gunesle açıldı dıye sacımı simdiden biraz  daha kahvelestıreyım diyorum . Araya bal rengı – bakır karısımı balyajlar ‘ mavilere '' güzel eşlik edecek hissindeyim …

         Aslında trendler ne kadar hızlı değişsirse belki o kadar iyidir . Bu hızlıca geçişlerdeki armoni harika ...Çünkü her rengin , her tonun tek hedefi : umudun devinimleşmesi …..
         Emine Erdoğan'ın da bu seyahat sırasında Kürt Annelere verdiği mesajlar , onları da protestoya daveti son derece önemli . Sayın Başbakan ile katıldığı bu resmi ziyarette kendilerini taşıyan uçağın isminin '' ANA '' olması nasıl da bir tesadüf değil mi ? .
           Bu sezon trend  '' Emine Erdoğan Mavisi  '' umudun rengi ....      

Hiç yorum yok: