22 Ekim 2011 Cumartesi

SENİ SEVİYORUM '' MEKİYE ''

              
            
                   Bu Yaz yayınlanan Star Akademi TV Programını anımsıyorsunuz değil mi ? Hani Ajda Pekkan , Sertab Erener , Ertuğrul Özkök ve Samsun Demir'in jüri üyeliği yaptığı yarışma programı.Yaz ayları olduğundan pek izleyici bulmadı diye düşünülüyor olabilir.Bence denenmişi denemenin bıtkınlık payı da büyük . Bu kez formatta  tekrara düşmekle  izleyici sıkılmış olabilir  ...Ve o tür programlar çok kere  denenmişti .
                
                 Ama orada deneme falan değil , bildiğin yaşama, müzik sevgisine  dair çok önemli bir gerçek vardı . MEKİYE SEVİM ...
                  Hani upuzun harika saçlı , incecik dal gibi o güzel kız . Mekiye Sevim 18 yaşında ve Diyarbakırlı. 9 çocuklu bir ailenin müzikle uğraşan tek üyesi. Diyarbakır Güzel Sanatlar lisesinde öğrenciliğine devam ediyor.Ve iki ağabeysi tarafından İstanbul' a bu yarışmaya getiriliyor . Burada ağabeylerin desteğine de dikkat çekmek isterim .Mekiye ön elemelerde de hayranı olduğu Ajda Pekkan'ın '' Aynen Öyle '' şarkısını seslendirmişti.Jüriden Ertuğrul Özkök : isteği üzerine Kürtçe bir Türkü de seslendirmişti . Hatta : "Öyle güzel söyle ki Türkiye'nin dört bir yanından herkes dinlesin. Şu Kürt sorunu çözümünde de herkes desin ki tamam çözüyoruz.'' Diyen Ertuğrul Bey''e Mekiye 'nin öylesine içten , öylesine samimi :

             '' Aminnnnn İnşallahhhh '' deyişini hiç unutmuyorum .
                İlerleyen haftalar da Mekiye hem sahne performansı , hem müzik eğitimi konusunda hayli aşama kaydettiğini gözlemledik . Showlarında muthiş guzel danslar etti , kostümlerini son derece güzel taşıdı, her türlü şarkıyı harika söyledi . 

               Fakat bütün bu süreçte ailesinden ayrı kaldı .Ve elbette ki annesini çok özledi . Bir hafta yapım ekibi Mekiye 'ye süpriz yaptı . Anne , babasının görüntü ve mesajlarını tüm izleyicilerle birlikte Mekiye'ye VTR ile iletti . Mekiye'nin annesi Türkçe bilmediği için yanında ablası tercümanlık yapıyordu . Onu çok özlediklerini ve evde pek şarkı söylemediğinden, kızlarının müzik yeteneğini onlarda tüm Türkiye ile birlikte ilk kez görüyorlardı .
               Mekiye  röportajlarında : "Türkü konusunda kimse beni geçemez diye düşünüyorum. Çünkü ben o yöreden Güneydoğudan geliyorum Diyarbakırdan" diyordu . Evet haklıydı da....
              Mekiye'yi 7.hafta birinci yapan yine bir türkü idi . Karadeniz yöresine ait - Hey gidi Karadeniz - Hayde ile Mekiye haftanın birincisi olamanın mutluluğu ile uçuyordu .... Gerçi birinci olmasının ötesinde o sahnede olağan üstü bir performans daha vardı . Mekiye'ye Hayde'yi söylerken, Akademi'nin tüm öğrencilerinin çeşitli enstrümanlar ve vokallerle kendisine eşlik etmesi muhteşemdi ....O anda sahnedeki tüm gençler müziğin evrenselliğinde harika bir COĞRAFYA gibiydiler ... 
             İşte Türkiye haritası budur ... 
             Birinciliği sırasında duygularını : "Ben geçen hafta Kürtçe söyledim bu hafta Karadeniz yöresine ait bir parça söyledim belki haftaya İngilizce söylerim. Ülkemi insanları çok seviyorum. Ben kardeşlik istiyorum" diye dile getirdi ..
             Müzik dışında hiçbir kaygısı olamayan  bu gencecik kızın samimiyetinden şüphe etmeye imkan yok. Üniter algının tek anahtarı SEVGİ demeye çalışan Mekiye'nin şarkılarına kulak vermeli . Çünkü o ; şarkıları her dilden söyleyebilecek kadar cesur , sevgi dolu , samimi  ....
            Mekiye Sevim henüz çok genç. Türkü ya da Türk sanat müziği alanında eğitim almak istiyor.Onu gönülden destekliyor , hayallerinin gerçekleşmesini diliyorum .
Amin dediği dualara bende Amin diyorum.
          Kardeşlik, barış, eşitlik için sadece sevmek gerek . Seni çok seviyorum genç Mekiye ...
         ( Ji bo biratîyê, Ji bo aşitîyê, Ji bo wekhevbunê bitenê hez kirin divêt .Ez te pir hez dikim ciwan Mekiye .. )


Not : Kürtçe bilmiyorum . İnternetten bulduğum kadarıyla yazmaya çalıştım .Umarım tercüme hatam yoktur ....

Hiç yorum yok: