15 Ekim 2011 Cumartesi

HİÇ KIVIRMADAN '' ZENNE ''



              Ben böylesi törenler de Tv karşısında heyecanlanır , gayet interaktif ve de gayet hiperaktif  bir izleyici olurum . Hele mevzu Sİ-NE-MA ise :) ....Hiç kimse yazmadan , hiçbir haber kanalına analizler düşmeden , kimsenin etkisinde kalmadan benim ilk duygum ............

              48 . Antalya Film Festivalin de 5 ödül alan '' ZENNE '' geceye damgasını vurdu . Tebrikler ...

             Film, ''Alman Fotoğrafçı Daniel, Zenne Can ve Doğulu muhafazakâr bir ailenin oğlu olan Ahmet’in arkadaşlıklarından yola çıkıyor. Aynı zamanda da 2008’de ailesine cinsel kimliğini açıkladığı için öldürülen Ahmet Yıldız’ın gerçek hikâyesinden... Yönetmen koltuğunda Caner Alper ve Mehmet Binay’ın oturdukları film, Türkiye’de askerden muaf olmak için eşcinsel erkeklere uygulanan prosedürleri merkezine alıyor....''
             Hikaye oldukça güçlü .Hele de kadına şiddetin konuşulduğu bu günlerde , HOMOFOBİK bir toplumda cesur bir film olduğunu düşünüyorum . Altı ana sanat dalının nerdeyse birleşiminin perdeye yansıdığı ,Sinema Sanatını sadece simülasyonlar diye algılayanlara tokat atmak bu olsa gerek .
           Sinemanın bu önemli gününde en sahiplenici mesaj GERÇEK BİR BABA' dan geldi .Hem de hiç kıvırmadan , eğilip bükülmeden samimice .....
            Ahmet karakterinin babasını canlandıran Ünal Silver : "Bu ülkede bazı anne babalar, katil çocuklarını bağrına basıyorlar, eşcinsel çocuklarını öldürtüyorlar veya öldürüyorlar . Benim kızım eşcinsel. Anne babalar, çocukları eşcinsel oldu diye niye üzülüyor, anlamıyorum. Benim çocuklarım kanser olurlarsa üzülürüm. Bir oğlum, bir kızım, iki gelinim var. O nedenle o babayı anlamak benim için zor oldu." dedi ....
            Oyuncu Ünal Silver'in '' kızının eşcinselliğine yaklaşımını çok İNSANCA buldum. Çok kişi için kabul edilmesi o kadar da kolay olmayan bu durumu O , ''Sevgiyle '' bağrına basmış,sahiplenmiş ...Baba şevkatiyle cinsiyet ayırmamış.Bravo ... 

           Buarada Zenne’nin çekilebilmesi için Kültür Bakanlığı’na yapılan destek başvurusu “çekilmeye değer bir film değil” denilerek geri çevrilmiş. Gündeme bakınca şimdi bu durum pek manidar gelmedi de değil :)
          Zenne ' nin vizyona girmesini merakla bekliyorum .
          Fakatttttttt itiraf etmeliyim ki , heyecanla beklediğim film NAR . Yönetmeni Ümit Ünal ile aynı okuldan mezun olmam hatta heyecanımı arttırmakta . Dilerseniz buna duygusal yaklaşım deyiniz .Yönetmen Sinemasına inanan benim için NAR : Merak ve bir o kadar kocaman heyecan ....Gece de Altın Portakal "Kadınlar Jürisi Özel Ödülü" alan  '' NAR '' gişen bol olsun ....
         Gecenin organizasyonu için ; kırıcı olmamak adına fazla birşey söylemek istemem .Vasattı deyip sustum!
         Sinema daima candır ...............

Hiç yorum yok: