17 Ekim 2011 Pazartesi

SANAL GÖBEK ATMACA ...



EĞLENCE REALİTESİ (1): ÇAKTIRMADAN EĞLENİYORUZ ....    



     Günümüz insanoğlunun problemi olan zaman ve buna karşılık yalnızlık duygusudur . Haklı olarak öncelikli  özlemlerimiz  , kendine vakit ayıramama olarak  betimlenebilinir. Yoğunlaştırılmış , kompartımanlaştırılmış hayatın içinde rahatlamanın tek alternatifi ise Telekomlükasyonun sunduğu ürünlerdir . Haberleşme denen olayın artık sınırları çoktan aşılmış, online dünya haberleşmesi gündeme oturmuştur. Özlemin doygunluğa ulaşılması ise hiç bıkılmayacak sektör olan EĞLENCE  ÜRÜNLERİNİ destekler.
        Gelişen teknoloji ile yeniden tanımlanan MEDYA artık bir YAKINSAMALAR değeridir . Kendi içinde rekabetin en üst seviyesinde bambaşka bir Pazar yaratımı söz konusudur . TİME Endüstrisi  başlıbaşına bir endüstri olmuş ve dünya ekonomik değerleri listesinde en başa oturmuştur .
     ‘’Telekom- Internet – Medya – Eğlence ‘’ bütünleşiği cihaz üretim sanayinin devasa rakamlara ulaşan cirolarıyla  çokta hayret yaratmamalıdır. Çünkü cihaz sanayiinin de üstünde rakamlar tastamam bu üründen adeta fırlayıp gelen Sosyal Medya siteleridir .
        Bir sosyal medya sitesinin xxxx milyar $'lar değere yaklaşan bilgisi : ‘’ sektörün ne kadar canlı ve hedefinin geniş kitlelere ulaşımda en güçlü yol ‘’ olduğunun net kanıtıdır .
      Yazılı basın ve görsel basının aynı anda tercih edilebilir olması aslında kişiyi memnun den özgürlük duygusudur . Edebiyat , Sinema , Müzik ve hatta oyun  içerikli takiplerinde aynı kanaldan yapılabilmesi eğlence adına son derece güzel yansımalardır . Zira sanattın en önemli kaygısı geniş kitlelere ulaşmaktır .
      İzleyici ( kullanıcı ) ile üretici ( sanatçı ) buluşmasının en global platfromda kucaklaşması reyting ölçümleme sistemlerinin de en baştan ele alınmasını gerektirecektir . Reklam veren kurum ve kuruluşlar en çok izlenme tanımındansa , en çok tıklanma tanımına sanırım artık alışmaya başladılar .
     Ancak bu kadar yüksek ciro ve çok daha geniş kitlelere hitap etmek ‘’eğlence’’ kavramına teknik misyonlarda yükler . 3 Boyutlu görseller , Renk ve Görüntü kaliteleri bu digi dünyanın uyumunda olmalıdır . Markalaşmak adına ürününüzü artık nerede yayınladığınız değil nereden duyurulduğunuz , hangi sosyal paylaşım sitesinden ilan edildiğiniz son derece önemli göstergedir .
  Örneğin: Facebook ta paylaşılmadıysanız , marka değeri değilsinizdir . Bu son derece ciddi bir iddia olmakla beraber Facebook Sosyal Paylaşım sitesinin cirosu düşünülünce ; iddia değil hatta gerçektir .Yada bir haberin sadece haber sitesinde yayınlanmasından öte twitter da ne kadar retweet edildiği dikkate alınmaktadır .
      Bu ve benzeri siteler Eğlence tanımlı siteler olmakla birlikte işte bu mantıktan hareketle Eğlenceyi en baştan tanımlamaktadırlar.
      Sektördeki dinamiklerin  birbiri içine geçen ürünleri ayrıayrı satın almaktansa tek bir yada iki şirketten tüm ihtiyacı gidermek hizmette bütünlüğü yakalamışlık sağlamaktadır . Gelir gider kontrol , kazanç mekanizmasının potansiyelini artırmaktır .
     Rekabete dayalı ticari anlayış bu yolla kaybettiği nezakete tekrar kavuşacaktır.Sadece bir gazete , sadece bir müzisyen , sadece bir tiyatro eseri, sadece bir oyun vs değil aynı zamanda ticari değerler algısını barizleşecektir . En pahalı web sitesinde yer almak artık bir marka üstünlüğü sıfatlanmasıdır .Tüketiciye en hızlı geçebilme yolu ise bu sitelerde boy göstermekle doğru orandadır .
     Çok güncel bir örnek : Bir çok kitap yerine bir iPad almak hem okuyucunun hemde yazar – yayınevi karıdır . Telif haklarının kontrolsüzlüğü , yarattığı mağduriyet düşünüldüğünde bu yol etik yaklaşımla hukusal kaossada çok net çözümdür .
     Eğlence algısının değişimi teknolojik hızla başa baş özelliktedir . Zenginleşip gelişimi ise ürünü doğru hedefe tanıtıp , akılda kalıcılığı sağlamak , ulaştırıp satış gerçekleştirmektir. Öz haliyle platfrom digi ama amaç aynıdır . İnsan hayatını kolaylaştıcı ürün satmak ve para kazanmak . Üstelik görsel , işitsel ve yazı hafızasının tümünü kapsıyan bu yakınsamanın avantajları nerdeyse sonsuzdur . Bu yolla edinilen cirolar ve rakamlar gayet reel ortadır.
      İnsanoğlunun düşünce ve duygu hızına yetişebilme imkansızlığının sınırlarını zorlayan ve zaman zaman hatta bunu yakalayıp ötesine geçen bu teknolojik hayal dünyası , ticari bir hayal olmamanın realitesidir aslında.Eğlenen kitle tastamam müşteri hedef kitledir .
    Kabul etmeli ki, Home Party de yanlızlığı seçenler asıl çaktırmadan eğlenenlerdir . Öyle degil mi ?

3 yorum:

Bülent Taşdemir dedi ki...

Evler çoğu zaman fırtınalardan yıpranmışlara,dinlenme ve onarım olanağı veren limanlardır.Ama açık denizlere alışmış GEMİ'nin gözü hep ufuktadır.İşte sanal dünt,ya burada devreye girer ve limana getiriverir tüm okyanusu.Bir yandan onarım sürerken bir yandan da yelken açar..

onlinederya dedi ki...

Digital hayat inanılmaz güçlü gercekten ..

Unknown dedi ki...

Dijital cagda ozguruz diyoruz ya aslinda dijital sinirlar var etrafimizda:) Bu hayat da inanilmaz dipsiz bir kuyu ama dengeli dalmak gerek:))