EĞLENCE
REALİTESİ (1): ÇAKTIRMADAN EĞLENİYORUZ ....
Günümüz insanoğlunun problemi olan zaman ve buna karşılık yalnızlık duygusudur
. Haklı olarak öncelikli özlemlerimiz , kendine vakit ayıramama
olarak betimlenebilinir. Yoğunlaştırılmış , kompartımanlaştırılmış hayatın
içinde rahatlamanın tek alternatifi ise Telekomlükasyonun sunduğu ürünlerdir .
Haberleşme denen olayın artık sınırları çoktan aşılmış, online dünya
haberleşmesi gündeme oturmuştur. Özlemin doygunluğa ulaşılması ise hiç
bıkılmayacak sektör olan EĞLENCE ÜRÜNLERİNİ destekler.
Gelişen teknoloji ile yeniden tanımlanan MEDYA artık bir YAKINSAMALAR değeridir
. Kendi içinde rekabetin en üst seviyesinde bambaşka bir Pazar yaratımı söz
konusudur . TİME Endüstrisi başlıbaşına bir endüstri olmuş ve dünya
ekonomik değerleri listesinde en başa oturmuştur .
‘’Telekom- Internet – Medya – Eğlence ‘’ bütünleşiği cihaz üretim sanayinin
devasa rakamlara ulaşan cirolarıyla çokta hayret yaratmamalıdır. Çünkü
cihaz sanayiinin de üstünde rakamlar tastamam bu üründen adeta fırlayıp gelen
Sosyal Medya siteleridir .
Bir sosyal medya sitesinin xxxx milyar $'lar değere yaklaşan bilgisi : ‘’ sektörün ne
kadar canlı ve hedefinin geniş kitlelere ulaşımda en güçlü yol ‘’ olduğunun net
kanıtıdır .
Yazılı basın ve görsel basının aynı anda tercih edilebilir olması aslında
kişiyi memnun den özgürlük duygusudur . Edebiyat , Sinema , Müzik ve hatta oyun
içerikli takiplerinde aynı kanaldan yapılabilmesi eğlence adına son
derece güzel yansımalardır . Zira sanattın en önemli kaygısı geniş kitlelere
ulaşmaktır .
İzleyici ( kullanıcı ) ile üretici ( sanatçı ) buluşmasının en global
platfromda kucaklaşması reyting ölçümleme sistemlerinin de en baştan ele
alınmasını gerektirecektir . Reklam veren kurum ve kuruluşlar en çok izlenme
tanımındansa , en çok tıklanma tanımına sanırım artık alışmaya başladılar .
Ancak bu kadar yüksek ciro ve çok daha geniş kitlelere hitap etmek ‘’eğlence’’
kavramına teknik misyonlarda yükler . 3 Boyutlu görseller , Renk ve Görüntü
kaliteleri bu digi dünyanın uyumunda olmalıdır . Markalaşmak adına ürününüzü
artık nerede yayınladığınız değil nereden duyurulduğunuz , hangi sosyal
paylaşım sitesinden ilan edildiğiniz son derece önemli göstergedir .
Örneğin: Facebook ta
paylaşılmadıysanız , marka değeri değilsinizdir . Bu son derece ciddi bir iddia
olmakla beraber Facebook Sosyal Paylaşım sitesinin cirosu düşünülünce ; iddia
değil hatta gerçektir .Yada bir haberin sadece haber sitesinde yayınlanmasından
öte twitter da ne kadar retweet edildiği dikkate alınmaktadır .
Bu ve benzeri siteler Eğlence tanımlı siteler olmakla birlikte işte bu
mantıktan hareketle Eğlenceyi en baştan tanımlamaktadırlar.
Sektördeki dinamiklerin birbiri içine geçen ürünleri ayrıayrı satın
almaktansa tek bir yada iki şirketten tüm ihtiyacı gidermek hizmette bütünlüğü
yakalamışlık sağlamaktadır . Gelir gider kontrol , kazanç mekanizmasının
potansiyelini artırmaktır .
Rekabete dayalı ticari anlayış bu yolla kaybettiği nezakete tekrar
kavuşacaktır.Sadece bir gazete , sadece bir müzisyen , sadece bir tiyatro
eseri, sadece bir oyun vs değil aynı zamanda ticari değerler algısını
barizleşecektir . En pahalı web sitesinde yer almak artık bir marka üstünlüğü
sıfatlanmasıdır .Tüketiciye en hızlı geçebilme yolu ise bu sitelerde boy
göstermekle doğru orandadır .
Çok güncel bir örnek : Bir çok kitap yerine bir iPad almak hem okuyucunun hemde
yazar – yayınevi karıdır . Telif haklarının kontrolsüzlüğü , yarattığı mağduriyet
düşünüldüğünde bu yol etik yaklaşımla hukusal kaossada çok net çözümdür .
Eğlence algısının değişimi teknolojik hızla başa baş özelliktedir . Zenginleşip
gelişimi ise ürünü doğru hedefe tanıtıp , akılda kalıcılığı sağlamak ,
ulaştırıp satış gerçekleştirmektir. Öz haliyle platfrom digi ama amaç aynıdır .
İnsan hayatını kolaylaştıcı ürün satmak ve para kazanmak . Üstelik görsel ,
işitsel ve yazı hafızasının tümünü kapsıyan bu yakınsamanın avantajları
nerdeyse sonsuzdur . Bu yolla edinilen cirolar ve rakamlar gayet reel ortadır.
İnsanoğlunun düşünce ve duygu hızına yetişebilme imkansızlığının sınırlarını
zorlayan ve zaman zaman hatta bunu yakalayıp ötesine geçen bu teknolojik hayal
dünyası , ticari bir hayal olmamanın realitesidir aslında.Eğlenen kitle
tastamam müşteri hedef kitledir .
Kabul etmeli ki, Home Party de yanlızlığı seçenler asıl çaktırmadan eğlenenlerdir . Öyle degil mi ?
3 yorum:
Evler çoğu zaman fırtınalardan yıpranmışlara,dinlenme ve onarım olanağı veren limanlardır.Ama açık denizlere alışmış GEMİ'nin gözü hep ufuktadır.İşte sanal dünt,ya burada devreye girer ve limana getiriverir tüm okyanusu.Bir yandan onarım sürerken bir yandan da yelken açar..
Digital hayat inanılmaz güçlü gercekten ..
Dijital cagda ozguruz diyoruz ya aslinda dijital sinirlar var etrafimizda:) Bu hayat da inanilmaz dipsiz bir kuyu ama dengeli dalmak gerek:))
Yorum Gönder