4 Ocak 2015 Pazar

MAHSUN VE MUCİZE .............

                                           AŞK MUCİZEDİR VE MUCİZELER AZİZDİR.............

      Gecenin 02.00 ın da biten son seans.Pek severim.
      Olalaaaa laaaaaa harika bir film izledim.MUCİZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.......


     Mahsun Kırmızgül'ün bence kesin bir ''sineması'' var! Hiçççççççççççç cart curt etmesin kimse! Yok Mahsun mesaja boğuyor,yok Türkücüden sinemacı olur mu? Yok efendim vaktiyle vs vs sevgilisiydi diye.... Sanki sizin aşkta saçmaladığınız hiç olmadı?:)Aynaya bakın :) Valla ben de yalan yok:) Benim oldu:)))) Haydeeeeeeee  hiç kıskanmayın!





     Adam Si-Ne-Ma yapmış.NET!
     Bir kere sinema da ana mesaj ve yan mesajlar vardır.Yani mesaja boğmuyor.Ana mesajın etrafında aslanlar gibi yan mesajları var. Görselindeki özen, kadrajlar,mekan,dekor,kostüm,makyajlar yıkılırrrrrrrrrrr.........




  Oyunculuğa gelince. Oyyy oyyyy oyyyy kimi desem nasıl-nasıl desem??? Yemin ederim soluğum kesildi.Talat Bulut'mu desem, Meral Çetinkaya mı?Yok yokkkk Ali Sürmeli,yokk Seda Tosun,yokkk yaaaa Büşra Pekin, ayy yok Erdem Yener, aslında tabiki Şenay Gürler derim.Ne de olsa Fakülteden sınıf arkadaşım:) Ama ama ama durun!Mert Turak var ya o Mert Turak akıllara zararrrrrrr .........



    Kimse kusura bakmasın.Filmin konusunu yazacak değilim. Kasmayın!!!Adam gibi fesatlanmadan kompleksizce gidinnnn ve izleyin!
     Yanımda iki başörtülü orta yaş kadın vardı.En çokta kız isteme sahnesi,Kuran-ı Kerim,Bakara suresi sınavı konularında güldüler:)))
     Durum komedisi,bu döneme aslanlar gibi tokat atmalar,Dini bilgileri sorgulamanın bir noktadan sonra komedisi,gelenekler,dağlar,dağlardaki insanlar,kendi hukuğunu yaratan insanlar.İnsanlar İnsanlarrrrrrr....
      Acayip bir İNSAN Hikayesi...
     Bölgenin kültürü mültürü, yok doğa koşulları, yok 1960 ihtilali Türkiyesi diye yazacaklar çizecekler.Doğrudur.Evet bir dönem filmi, evet Doğu'nun mahrumiyeti,doğanın acımasız koşulları,engelli insanlar,hayvan sevgisi işlenmiş.Ama asla DEJAVU duygusu vermiyor.Çünkü AŞKIN ve SEVGİNİN ne Dönemi-ne Bedeni-nede Bölgesi var.Ve AŞKIN aşamayacağı engel yok.
    Sinema dan az önce geldim ve O heyecanla yazıyorum.Kendimi Mizgin ve Aziz hikayesini baştan sona yazmamak için zorrrrrrrrrrr tutuyorum.
     Ama yazmış bulunuyorum:)
    Şimdi intenette baktım. Mizgin,Kürtçe Müjde demekmiş.
    Aziz&Mizgin...
    Müjdenin Azizliği yada Mucizenin ne kadar Aziz olduğunu .Aslında sevginin ULU bir duygu olduğunu hiç unutmamak lazım....
      Bir filmi en son alkışladığımda galiba 7 yaşımdaydım.İzmir Şirinyer Emek Sinemasın da. Tarık Akan ve Necla Nazır'ın o şemsiyenin garabetinden kurtulup da , aşıkların birbirine kavuşutuğunu görünce..... Ben de pekkkkkk mutlu olup alkışlamıştım.Filmin duygusunu almak için illa yetişkin olmaya gerek yoktu.Çocuk aklımla duyguyu almış ve DELİSİN filmini alkışlamıştım.
    Sonra uzun yıllar alkışlamayı çok isteyip salak salak kendimi tutuğumu fark ettim.Taaaaaaaa ki bu geceye dek.
     Ve bu gece MUCİZEYİ aslanlar gibi alışladım.Aman Tanrım o da ne?:) Meğer salon benim delicesine tavrımı bekliyormuş:) Alıştan yıkıldı ortalık:))))
     AŞK MUCİZEDİR VE MUCİZELER AZİZDİR.........
      Filmin başında ''Gerçek Bir Hikaye'' ifadesi aklımdan geldikçe... Of offfffffff bu gece uyku bana biraz zor -zor-zorrrrrrrrrrr........


***************************

      Hıııııı buarada unutmadan tabiki ben 1 filmle yetinmem! Bir önceki seans ''Before I Go To Sleep'' izledim.
   

    Valla zihnin insana yapamacağı yok. Nicole Kidman , Colin Firth harikalar yaratmış. Azıcık tırstım tabii. Feci bir konusu var. S. J. Watson'ın romanından uyarlama. Buara roman uyarlamasına takan ABD sinaması çokta enteresan gelmiyor:)Yönetmen Rowan Joffe  arkasına olağanüstü prodüksiyonu almış,harikalar yaratmış. Mark Strong'u yakın takibe aldım.Hoş adam :)

Hiç yorum yok: