8 Ocak 2015 Perşembe

NOT AFRAID & NOUS SOMMES TOUS CHARLIE HEBDO ....



       Paris'teki su vahim olaydan  yani dünden beri deliriyorum! Olaya üzüntüm tarifsiz.
 


   Ancak yanı sıra başka üzüntülerim daha var.
  1)Sosyal medya da saçma sapan paylaşımlar yapan celebrity karakterler sus pus oldular! Taaaakiii Cumhurbaskanı R.Tayyip Erdoğan ve Basbakan A.Davudoğlu'nun açıklamasına kadar. Bu kadar mı korkak olunur!!!??? Bu kadar mı yalak olunur. Hiç mi kendi duygun, fikrin yok. Ve illa bu duygunu, fikrinin Hukumetle aynı mı olması lazım???!!! ( arada çıkan birkaç ASLAN yüreklileri tenzi ediyorum.Mesela Cem Yılmaz, Cansel Elçin gibi)...

 2) Ahhhhhhhhhhhh su medya ahhhhh!!!! Kagıt gazete kafasıyla giden internet siteleri. Bu devirde bu kağnı yavaşlığı, bu ürkek kedi halleri ahhhhhhhhh!!!! Ve düşünüyorum aynısı bizde olsa, onlar böylemi yapardı?Basın-Düsünce-Demokrasi adına EVRENSELLIK ilke degilmidir medya da??? Eski usul dumanla bile haberlesilse olay daha hızla yansırdı.Bu devirde bu slow motion hal inanılır gibi değil!

3) Ah ah ahhhhhhh o Köse Yazarları. PES! Internet siteleri saatler sonra güncelleşirken , onlar kendi sitelerini bile takip etmiyorlar galiba.Baksanıza nerdeyse  3 gun geriden geliyorlar. Gulsem mi ağlasam mı bilemiyorum! Tabii son anda yazısına birkaç cümle ile müdahale edenler hariç.Vallahi  dış basın internet siteleri ve sosyal medya yazarlarından olayı anında takip ettik cok sükür.

4) Eşşek yüküyle para kazanan hiçbir köşe yazarının aldığı parayı eleştirmiyor.Hatta az bile buluyorum! Ama be kardeşim. Cok mu zor. Bugun ku yazıyı son anda iptal edip, yerine kafayı toplayamayıp yazamasan bile sırf su FOTOGRAFI yüklemek? Sakınnnnnnnnnn bana saat meselesi demeyin. Olay saati- baskı saatine de gayet uygun du!

5)Timing uygun olmasa kac yazar ??:)Bir medya patron olsam baskı bile olsa - yakardım O baskıyı. Nolacak ki????? Sizce bugun gazelerinizi eline alan kaç kişi heyecanla okudu?Kaç kişi tatmin oldu? Ortalık Paris'teki olayla yıkılırken, sosyal medya da hesabı olmayan kalmamışken ne kadar yeterliydi bugünkü baskılar?Doydumu sanıyorsunuz okuyucu?

6) Ve Sivil Toplum Orgutleri-Kuruluşları anıda niye organize olup olayı protesto etmezler?

7) Diyanetten açık bir tavır bekledim... Ama o da başkalarını beklemiş olacak ki.Anca geldi açıklama ...

8) Her iş için Anıtkabir'e yürüyenler. Buyrunnnnnnnnnnnn ....

9) Mühalif medya-yandaş medya-havuz medya  vs  kimse kim... Birkere de YAVUZ bir tavır sergileyip aynı tavrı gösteremez mi? Aynı fikir de , aynı duygu da olmak bu kadar kötü mü?

   Charlie Hebdo mizah dergisidir.
   Gülümsemek cok güzel, Ölüm ise acıdır. Ve bu ikiside EVRENSEL'dir.
   Gülümsemekten de KORKULMAZ....
  
 
   Türkiye'nin Müslüman bir ülke olarak alacağı tavır çok değerli.Terörün Dini olamaz!Devletin başı Cumhurbaşkanı Erdoğan başta olmak üzre, toplumca cok NET tavır almalıyız. Yürüyüş,protesto vs ne gerekiyorsa. Hep birlikte....
     Çünkü burada asıl mesele ne İslam ne de Müslümanlık! Asıl mesele DEMOKRASİ'nin ilk şartı İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ'ne yapılan katliamdır. Ve DEMOKRASİNİN HALKI olamadan DEMOKRATİK ULUS-MİLLET olamayacağımızı unutmamalıyız....
     Üstelik bu tutum bizim diğer Müslüman ülkelerden farkımızı ortaya koyacaktır.
     NOUS SOMMES TOUS CHARLIE HEBDO ....

 Bugun hiç değilse 1 gazete simsiyah NOUS SOMMES TOUS CHARLIE HEBDO....diye çıkabilseydi keşke... Haberde basında en az gülmek ve ölmek kadar evrensel.......


P.S.: Yukardaki dövizi/görüntüyü yada grafiğimi ne derseniz adına ben Yaptım! Elimdeki tablet ve telefonla. 1 dk surmedi😜yani baskı makinam yada grafik tasarım vs elemanım yok😜 Sadece Fransızca ifade de yardım aldım:)

Hiç yorum yok: