9 Eylül 2012 Pazar

DOKUZ EYLÜL'DE ''ANNEMİN GOLÜ '' ....


                 ANNEMDEN
SAĞ FURONTAL GOLUUUU !!!!!

       2008 temmuz  telefon caldı . Izmir de kuzenim . Kardesi kaza gecirmis yogun bakımda . Ucaklarda yer yok . Allahtan esimim meslegi bana bir torpil yaptırdı . Ilk ucagın hostes koltugunda , dogru Ege Uns . Hastanesine gittim . Tam 1 ay genelde ben refekatcıydım . Bazan sevgli kuzenim Adnan benden nobet aldı . O gunlerde de hazır ordayım diye Annecigimi 6 ay da bir rutin yaptırdıgım chek-up ı hallettim .
       Taburcu olundu . Eve gelindi aksam ustu . Dus aldım . Oyle yorgundum ki aksam gelen kuzenlerimin balkonda duzenledigi sarap partisine devam edemedim . Ki sarap beni uyusturmaz , aksine zihnimi acar . Ve bana uygun olmayan bir saat te uyumusum . Vucudumda annemin check - up sonucunda onemli bisey cıkmaması , kardesimin kefeni yırtmasından olsa gerek Muthis bir gevseme vardı .
       Uyumaya da direnmemistim acıkcası . 2 gun sonra askere gidecek yegenimi '' en buyuk asker bizim asker '' yapmak icin enerji toplamalıydım . Cunki hemen onra Istanbul a evime gececek ve tasınacaktım . Isım zordu ...
      Sabah uyandım . Yuzumu yıkamaya gittim . Donerken annem odasının kapı esiginde garıp bir bicimdeydi . Akordiyon gibi hareketler yapıyordu .Evdeki kedisi Reyhan dan daha kucuk ebettalara dusuyordu . Eli kolu kontrolsuzdu . Kafasını kaldıramıyordu .
     Nasıl panikledigimi anlatamam . Basını elimle kaldırdım . '' Annecim noldu ? '' dedim . Konusyor ama dili inanılmaz dolanıyordu . Hemen sakin olmasını soyleyip . Bir gun once muayehanesinde bulundugumuz ve yası geregi normal birer hastalık olan seker - tansiyona yıne dikkat diyen Dr. u aradım .
        Dr .bey annemde tablo budur . Sanırım seker - tansiyondan o olası pıhtı - yada anevrizma . Fakat hayli kotu durumu sanırım felc geciriyor dedim . Dr . hemen ayrıca klınık sefi olarak mesaiye devam ettigi YESILYURT DEVLET Hastanesine gelmemizi soyledı . Biz acıle gelecektık , o da hemen oraya gelip bizzat ilgilenecekti . Arabaya nasıl annemi attım . Nasıl uctum anlatamam . Acile geldik . Dr .geldi . Muayene etti . Ve  o da benim gibi '' buyuk ihtimalle felc geciriyor '' dedi . Ama bu anevrizmamı , yoksa pıhtı mı MR la tesbit edilecek ve tabii baska bazı minik tetkikler uygulanacaktı . O arada kendisi muayehanesine gitti .

      Annemi MR a aldılar . Ve 10 dk . sonra biruzman norolog beni cagardı .

      '' ANNENIZIN BEYNIN SAG FRONTAL ON BOLGESINDE BIR TUMOR VAR . VE BUYUKKKKK IHTIMALLE KANSERLI ! USTELIK TUMOR ACIL ALINMALI KI , YAPILACAK KEMOERAPI TURU BELIRLENSIN '' ..........

***************************

       Hastaneye geleli sadece 25 dk . falan olmustu . Ve benim butun hayatım sadece o 25 dk . da dibe vurmustu ! Napıcagımı bilemedim . Hocanızla konusmak istiyorum dedim . Bu arada bizimle ilgiilenen annemin dr .u Mehmet beyi aradım . Olayı anlattım . Dr . da tek reaksiyon ! '' Iste bu suprizzzzzzzzzzzzzz , evet yası geregi dogal hastalıklar ve akısları var ama bu suprız '' diyebildi adamcagız .

        Esimi aradım . Hızlıca anlatmaya calıstım . Esim : '' derya toplantıdayım sakanın sırası degıl yogunum . '' dedi . Kuzenim Hulya yı aradım . Kız sok tabii ...

       Annemi norosiroji bolumune acılden yatırdılar . Malesef kabus bir kogus sistemindeydi ortam . Ustelik '' beyin cerrahi bolumu ' dusunebiliyormusunuz ? Odalar dipdibe 4 yataklı . Izmır ın 50 derece sıcagına karsın ne klıma ne buzdolabı ... Sadece iki ozel oda . O kadar . Tabıı o ozel odaya gecebilmek icinse malum yollar .

      Hala olanlara ınanamıyor ama herseyi suratle yapıyordum . Odaya gectik . 4 yatakta doluydu . Annemin hızasında 20 yasında son derece yoksul bir ailenin asker oglu , karsında 3 yasında zaza bir ailenin minik sirin evladı , karsı yatakta sisman orta yas bir kadın vardı .

     Odaya yerlesdikten sonra dısarı cıktım . Acil gelmistik . Yanımızda hic bisey yoktu . Annem icin hastane cevresinden hızlıca bir alıs veris yaptım ve o kasvete dondum .

     Aksamisten cıkan kuzenler  yegenler vs kalabalık inalımazdı . Esim hepsini aramıs ama bir beni arayamıyordu . Boyle bir konuda saka yapmıyacagımı bilmesine ragmen , telefonu o sekılde kapatmaktan dolayı mahcubtu . Ama her zama unuttu gibi '' ben onu hepppppp tolare ederim '' ... Tabii Ben aradım . Annemle arasında ayrıca olan ozel bag onu iyice sarsmıs olmalıkı aglıyordu . Ve yine her zaman ki BEN GUCLU - DIK  DURANDIM!

       O moda gelirsem kontrolumu kaybdip , olaya hakım olamama gudum vardır benim . Coguna gore sogukkanlı denen bu ozellık aslında tamammen '' koruma ve hakim olma '' deliliginden baska bisey degildir !

      Gece oldu .Hastanede  pisbir sessizlik . En ust kattakı bu klıgınıgın balkonuna cıktım . Tum korfeze hakım acayip guzel manzarada sıgara ıctım . Ayagımdakı Le botın  taslı terlıkler los balkonda olanlara meydan okurcasına sıkırsıkırdı . Ayakta kalmamı saglıyordu !

      Hastanede refekattcı olmak kadar acayip bir sey olamaz . Gunduz bambaska- gece baskadır buralar .Ikıde bır gelıp anneme bakıyor ama hemen balkona donuyordum . Oda da ki 20 yasındakı o zavallı cocuk ANAM ANAM diye inlemesine dayanmam nerdeyse imkansızdı . Annemi unutmus bu cocuga kahrolmustum . Zaten sabaha karsıda kotulestı ve bu kez yataktan dusmesin dıye ben tutmaya calısrken nerdeyse kollarımda vefat ettı .....Cocugun inlemesi hala kulaklarımdadır ...

    Sabah oldu ve dr lar geldı . Ben kendını memuriyete adamıs bolum hocasıyla gorusmek icin paralandım . Ama malesef . Anlasldı . Bildik dilgerekliydi . Bir - iki telefon sonrası bu kez o benimle gorusmek icin hemsireyi yolladı . Gorustuk . Tım bolum dr ve hoca . Hepsıde annemin Beyin Tumorunden bahsediyordu . Neden ?dedim . Bu ilet hastalık once bir yerede olup , sonra beyine sıcramaz mı ? Evet ddiler . O asıl bolgeyi arastıyoruz . Ancak bu demek degilki  o tumor alınmıycak . O tumor acık bır beyın ameliyatıyla alınacaktı ! Bundan kacıs yoktu ! Saclar kesillecekmi illaki dedim . Annem saclarına cok onem verir. Evet hatta butun kafa sıfır numara traslanacakmıs . Samımı duygum su oldu . Tumorden daha cok o an uzuldum . Cunki annem tumor , beyin ameliyatı , kanser gibi can sıkıcı hic bir seyden bahsettmeme kararı almıstım . Uyguluyordum . Zaten beyının o durumuyla gecirdigi nobette duzelmıstı . Annemin genel tablosu ıyıydı ve hatta eve gıdelım ben ıyıyım dıyordu . Bu yuzden o salak sacları kazıtmayı acıklayamazdım !!!!!

      Bolum hocasına es dost aracılıgı ile edilen telefon : bize korıdorun 2 basından birini ayartlatmıstı aynı zamanda :) Enteresan diger ozel oda da kalanı kımse gormemıstı . Gelir seviyesi tahmın edebildigim hasta yakınlarının arasında hatta bu gızem : '' oda da devlet buyuklarınden bırı var '' dedikodusuna sardırmıstı . Ben odaya gecerken butun kogusları dolastım . Ve dedimki : '' oda da kı buz dolabı hepınıze acık , kapıyı hic kapatmıycam istediginiz zaman girip cıkabılırsınız . Banyo ihtiyacı olan varsa oda da ki sıcak sulu banyoyu da kullanabilir . '' ... Once inanamadılar . Taslı terlıklı kadın samimiydi ama . Denediklerinde ise saskındılar aa bir o kadar mutlu . Ve anneme sureklı dua ettıler biliyorum ...

    *********************

   2 .gun sonunda aklımı kacıracak gıbıydım . Basıma gelenler ,aylardır hastane koselerı ve annemın sag frontal golu . Ve sacları . Annemı kaybedıyordum . Ölum denen veda bana uzak degildi . Cok yakınlarda arka arkaya nerdeyse sevdigim herkes evrene ucusmustu . Ama annemin acı cekmesini yada yasam kalitesni kaybettmesi beni urkutuyordu . Son derece ciddi bir beyin ameliyatı olacaktı . Ok . kanserdi . Ama bide ameliyatttan olusan sekel olursaydı ???? Ah iste o zaman daha da fena ıdı . Karar verdım . Bu is burda olmamalıydı !



    Amerika da yasayan Prof . Gazi Yasargil ile baglantı kurdum Annemin MR ını skayn  edip mail yoluyla ulastırdım . Aynı gun telefonda degerlendirme yapıldı . Evet maalesef tumor ve yapısı , etrafı , gorunumu kanserdi . Sag frontal yani duygu- karakter temsili bolgede idi .Ve acıl ameliyat gerekiyordu . Hıııı Gazi hoca da boyle dediyse tamadır . Peki hocam ameliyat sekellleri beni endiselendiriyor . Biz kalksak gelsek . Yok dedi . Hic hastayı bunca yol hırpalamayın . Hem beyin kanserlerinde ani kayıp olabilir . O donus slenleri bileti check - in yapıp gitmekten zordur dedi . Adam dr tabıı her detayı dusunuyor . ''Tuhaf '' olan bende aynen onu gibi soguk kanlı ve dataylara olgun yaklasıyordum . Gazi bey asistanı ama dedi : Bir dr var . Altın parmak ve Turkiye de . Allahhh kım ? Nerde ? Izmır de demez mi .......Adamoyle asmıskı hasta ile konusa konusa lokal anesteziyle beyin ameliyatı yapıyormus !!!!!!



    Prof . Sertac Islekel . Odasına gırdıgımde aman allahım Hollywood un sarısın efsanevi erkekerinin alayının pabucu dama !!! James Dean kısa boylu idi hatta dedim . Ve bilime hakim , son derece kıbar , insani bir adam .

    Esim olayın kabus yanıyla tutuk bense her kabusa enerjısıyle hakım tavırda . Elbette ben konustum . Gayet cool . Sertac bey d kanser ve sonrası kemoterapi olayını anlattı . Fakat benım tek endisem olan ; ameliyatta olabılcek handikapları , annemı kaybederken dahi bu sacma sapan nedenle kalıtesini kaybettme endisemi de sıfradı . Bide surekli '' benim annem guzeldir .Belgin Doruga cok benzer . Ve cok iyi huyludur . Inanamıyorum onda kotu huylu bisey BARINMAZ - BARINAMAZZZZ !! '' diye takılmıs plak gibiydim .

    O ozel Kent hastanesini arayıp odamızı ayarlarken , biz annemi o kabustan almıs otel konforuna yonelmıstık .

      Aksam Sertac bey geldi . Ve hadi ameliyata dedi . Aman allahımmmmm . Annemi aldı . Ve annem hala ameliyat olacagını bilimiyor . Ve ailenin her ferdi gibi : DERYA VARSA TAMAMDIR . Rahatlıgında iki tarafa sırıtıyor . Asansorde son anda dr . a dondum ve dedim . SACLARI LUTFEN .....
       Tarih : 9 Eylul 2008 Izmır in Kurtulus Gunu !!!!!! ........

     Taminimden kısa surede annem apandisit ameliyatından cıkmıs bir hal ile odaya geldi . Sadece basında bir diren ve mınıcık bir bolgeden kazınmıs sacıyla ..

     En korktugum asama SERTAC ISLEKEL ın İSLEVINI yapan muhtsem parmaklarıyla sonlanmıstı. Ve 4 gundur kirpigi kirpigine deymeyen ben . Uyumusum .........

     Sabah Nazik Dr un .Beni uyandırmamak icin  Fısıltıyla konusmasına ragmen annemin carıl carıl sesıyle uayndım . Hersey yolunda idi .Ve hatta eve gideilecegimizi soyledi . Ahhh ama evhamlı ben 3 gun daha kaldım .



    Dr :  '' alınan tumorun patalojı sonucuyla kemoterapıye baslıycaz .Ancak sonuc almak 10 gunu bulur , ben size bildiririm . '' ..

    Berbat ve sonucu b..k gunler beni bekliyordu . Etrafımdakı herkes esim dahil arka arkaya basıma gelen bu felaketlere ofkeli idiler . Ve aynı zamanda bana SASKIN . Cunki ben bile kaybettmedigim KONTRLUME - DIRAYETIME saskındım ...

    10 gun gecti . Yok . 12 gun ben aradım Sertac ı . Sonuc nedır , gercı biliyoruz ama diye . Henuz sonuc alınamamıs . Ege Uns . Patalojı Bilim dalı baskanının yurtdısından donmesi bekleniyordu . Ne yalan soyluyeyim sinirlendim . Yanı o seyehatte olunca bir yetti yokmudur ? demeye getirdim . Var ama o gorse daha iyi olur dedi ..

    18. gun Cuma . Ve cumaları sektirmem . Kuzenim Hulya nın ısrarı ile Alsancak a yemege gittik . Ilk kadeh saraplar söyledik . Henuz Dr . un muayenehane de olacagı aksam saatleri 19.20 civarı idi .

    Telefonum caldı . Prof . Dr . Sertac . '' DERYA HANIM SASKINIM . HATTA YANILMAMAK ICIN PATALOJI HOCASININ YURTDISINDAN DONUSUNU BU YUZDEN  BEKLEDIM . ANNENIZ KANSER FALAN DEGIL ! SADECE BASIT BIR BEYIN AMELIYATI GECIRDI ! GECMIS OLSUN .YANLIZ SUNU EKLEMEK ISTERIM : SIZ HAKLIYMISSINIZ ANNENIZDE KOTU BISEY BARINAMAZMIS ::''

    Nerdeyse 20 tane dr . u yine annemin iyi huyu nakavt etmisti . Annemle  bir kere daha gurur duymustum . Halasının durumunu ogrenen Hulya karsımda Salya sumuktu . Hemen kocası Adnan abiyi aradı . O da deniz restorana geldi . Masamıza yaklastı ve ilk beni optu mutlulukla . Ama nedendir bilmem '' alnımdan '' ... Ve allah senin yuzune baktı dedi .........

     Izmır ın kurtulus tarihi beni cocuklugumdan beri heyecanlandirir . 8 rakamı daima ugurumdur . Annem ise hep gururum . ,

     Ancak ekim gibi Istanbul ucagındaydım . Millet artık sonbahar kostumunde bense  C.Louboutin ISIL ISIL TASLI TERLIKLERLE - JANJANLI :)) Gerci o kosusturmada bir iki tası dusmusmuydu ne ... Ama artık evime dogru yoldaydım nasılsa ..

    **************

    En uzun 2 ay aralıkla izmir e mutlak gıden ben ... Tam 4 yıldır donusum muhtsem olmalı diye '' KENDIMI KAMPA '' aldım .. Bu kez bir sehri fena halde özlemsem de , Ve yine dirayetime inanamıyorum . Kendim kendime saskın !!!!!!!!!

  *****************

Hiç yorum yok: